Fatbiket Syötteellä

Miten ihana viikonloppu meillä onkaan takana! Täydellinen lopetus lomalle ja sairastelulle. Perjantaina illalla ajettiin Ossin kanssa Syötteelle mökille, missä veli ja hänen vaimonsa meitä jo valmiin ruoan kanssa odottelikin. Vatsat täyteen, saunaan ja loppuilta menikin pelatessa Monopolya pitkästä aikaa.

Nukuttiin mahtavan pitkät yöunet. Minäkin heräsin vain pari kertaa yön aikana ja nukahdin heti uudelleen. Vitsit mikä virtapiikki kun nukkuu yhdenkin yön tuollain ihan kunnolla! Aamulla tankattiin taas vatsat täyteen ruokaa ja ajettiin autolla Syötteen huipulle hotellille vuokraan pyörät minulle ja Jonnalle. Pojilla jo löytyy nuo ”fätit” omasta takaa, mutta meillä niitä ei ole. Ei siis vielä ole.. rakastuin tuon isorenkaisen maasturin kyytiin sen verran, että ostoslistallehan se meni. Siellä se saa kuitenkin odottaa siihen asti, että palaan takaisin töihin.

Pojat ajelivat autolla takaisin alas odottelemaan meitä ja me puolestaan laskettiin pyöräteitä pitkin poikien luokse. Niin mahtavaa viilettää tuolla tykkylumen huurruttamassa tunturissa vauhdilla alas. Eikä kaatumista tarvitse isommin jännitellä, koska joka puolella on pehmeä lumihanki ottamassa vastaan jos sattuu lipsahtamaan.

Itse asiassa tämän reissun ainoa lipsahdus sattui minulle kun yritin mennä Jonnan ohi hänen pysähdyttyään polun reunaan. Ohittamisen sijaan sukelsin napaa myöten tuonne kuusen alle ;D

Meidän reitti kulki Syötteen huipulta Luontokeskukselle, josta jatkettiin talvireittiä pitkin Koiratuvalle. Tuvalla viriteltiin tulet ja nautittiin aika kiireiseen tahtiin eväät. Nimittäin vaikka pakkasta oli vain vajaa yksi aste, niin vähän hikisenä kylmä hiipii nopeasti kehoon. Mutta pullat, kahvit ja makkarat nautittiin kuitenkin asiaan kuuluvasti. Ja juuri tuossa järjestyksessä ;D

Kilometrejä Syötteen huipulta Koiratuvalle ja sieltä takaisin rinteiden alle kertyi yhteensä 16. Eli oikein kiva matka ajella lumisilla poluilla. Reitti tuonne Koiratuvalle oli vielä aamusta kunnostettu, joten päästiin nauttimaan aika kovasta pohjasta. Iltapäivällä lumisateen vuoksi ajourat alkoi pehmetä ja oli sitten vähän raskaampaa polkea. Mutta kun retkellä oltiin niin kiirettä ei tarvinnut pitää eikä sykkeitä juurikaan nostella.

Menomatkalla muita ulkoilijoita taisi tulla vastaan ehkä noin viisi eli saatiin todellakin rauhassa nauttia luonnosta ja ajelusta. Ainoa ääni mikä kuului oli Oksanperän huskyfarmin koirien ulvonta. Saman paikan, missä käytiin joulukuussa poikien kanssa vierailulla

Oli taas kunnon talven ihmemaa kun tuulen mukana kaikui koirien ulvonta ja näköpiirissä ei ollut muuta kuin lumella kuorrutettuja kynttiläkuusia.

Onnistuneen retken ja pyörien palautusten jälkeen nautittiin lasilliset rinteillä ja niiden perään palattiin takaisin mökille laittamaan päivällistä. Saunakin napsautettiin lämpeämään samaan aikaan. Ihan vain siksi, että jää illasta enemmän aikaa Monopolylle ja uusille sijoitusstrategioille ;D

Toisenä yönä nukuttiin taas yhteensä 10 tuntia! Edellisen kerran nukuin tuollaisen yön ehkä reilut kaksi vuotta sitten..

Tämä viikonloppu oli kyllä kaikkea sitä mitä toivottiinkin! Ja tuli niin tarpeeseen! Totta puhuen olin nimittäin aluksi tosi ahdistunut, että ollaan kaksi yötä reissussa ja niin pitkään erossa eritoten meidän nuorimmasta naperosta. Monien vakuuttelujen jälkeen päätettiin sitten lähteä perjantaina illalla mökille. Kotiin palattiin eilen sunnuntaina puolen päivän jälkeen.

Ja kuten arvata saattaa, pojilla ei ollut kyllä minkäänlaista hätää tai ongelmaa viettää viikonloppua mummulassa ihanat tätinsä seuranaan ♥ Taisi tehdä pojillekin hyvää vaihtaa vähän kotiympyröistä muualle reilun viikon sisälläolon jälkeen. Kiitos vielä miljoonasti sinne mummulan joukoille tästä viikonlopusta!

Ja hei, jos fatbiken testaus kiinnostaa niin esimerkiksi Syötteellä niitä voi vuokrata ihan muutamaksikin tunniksi kerrallaan. Me otettiin koko päiväksi pyörät vuokralle juuri siksi, että ei sitten tarvitse kiirehtiä retkellä.

Aurinkoista alkanutta viikkoa! 🙂

K-M

P.S. Pahoittelut kun osa kuvista on melkoista mössöä. Osa on otettu puhelimella ja suurimpaan osaan ei vain jaksettu käyttää aikaa kameran säädöille kun oli niin ihanaa retkeillä ja nauttia hiljaisuudesta 😉 Mutta toivottavasti tunnelma välittyy, vaikka kuvat ei niin priimaa olekaan.

4 thoughts on “Fatbiket Syötteellä

1. Ihanan näköistä, ei malttais ottaa viikonloppua että pääsee itsekin tuonne! Kuulostaa täydelliseltä viikonlopulta uninen ja aktiviteetteineen, hyvä että pikkujengi pärjäs kotona hyvin 🙂

2. Olipa ihana nähdä teidät noissa tutuissa maisemissa näin kuvien ja kertomuksesi siivittämänä kummityttöni Ninnu ja kaikki muutkin:) Upea reissu ja hyvä kun sait levätä. Oikein mukavaa uutta vuotta 2018 teille kaikille! T:Marjo kummi